این آمار نشان دهنده حضور پرقدرت کرهجنوبی در بازار بزرگترین اقتصاد دنیا است.
به واحد مرکزی خبر، شرکت سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده تلویزیونهای صفحه تخت در جهان در ماههای ژانویه و فوریه (دی و بهمن) نزدیک به 28 درصد بازار فروش تلویزیون را در آمریکا در اختیار داشت. سهم شرکت کرهای ال جی از بازار تلویزیون ها در آمریکا دوازده ممیز دو دهم درصد بود و به این ترتیب بیش از چهل درصد بازار تلویزیون در آمریکا در اختیار این دو شرکت قرار داشت.
این آمار نشان میدهد سهم این دو شرکت در بازار تلویزیون آمریکا به رغم کاهش رشد بازار تلویزیونها در جهان نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.
در مقابل، سهم پنج شرکت الکترونیکی ژاپنی از بازار دستگاههای تلویزیون در آمریکا فقط بیست و یک ممیز هشت دهم درصد بود که نسبت به سهم 23 درصدی این شرکتها در دو ماه نخست سال گذشته کاهش نشان میدهد.
شرکت سامسونگ در دو ماه نخست امسال سی ممیز شش دهم درصد بازار تلویزیونهای ال ایی دی را در بازار آمریکا در اختیار داشت که از سهم شرکت آمریکایی فیزیو نیز بیشتر بود. شرکت ال جی نیز در این زمینه در جایگاه سوم قرار داشت.
همچنین شرکتهای کرهای سامسونگ و ال جی در مدت یاد شده بیش از 66 درصد بازار تلویزیونهای سه بعدی را در آمریکا در اختیار داشتند.